6.2.1.5 Tijds- en plaatsonafhankelijke klantencontacten mogelijk maken
Status
In uitvoeringStartdatum
01-01-2022Einddatum
Inhoudelijke rapportering
In het kader van het relanceproject Vlaamse Veerkracht subsidieert de Vlaamse overheid diverse types van digitaliseringsprojecten bij lokale besturen. Onder de noemer ‘Gemeente zonder gemeentehuis’ (GZG), konden lokale besturen projecten indienen met een focus op innovatieve dienstverlening, digitale democratie of de werkplek van de toekomst. Mortsel diende in het voorjaar van 2022 een project in waarvan de kern de realisatie van een tijds- en plaatsonafhankelijk klantencontactcentrum op basis van LB365 is. Binnen het consortium LB365, waar we in de gemeenteraad van februari 2022 bij aansloten, doen we nieuwe toevoegingen op het bestaande midofficepakket. De jury van GZG beoordeelde het project positief en de Vlaamse regering keurde het project goed. Het gaat over een project van 738.632,69 euro waarvan 590.906,15 euro door de Vlaamse overheid wordt gesubsidieerd. De eigen inbreng omvat de loonkosten van o.a. de projectcoördinator die het project intern begeleidt.
In 2024 werd tot nu toe gefocust op volgende zaken:
- Postregistratie
- Lancering van de module postregistratie met een focus op inkomende poststromen op 1 januari.
- Uittesten integratie MAGDA documentendienst. Succesvol werken van de koppeling is een voorwaarde om uitgaande poststromen via het systeem te laten verlopen.
- Functionele analyse van de integratie tussen het klantencontactensysteem en het Digitaal Ondertekenplatform. Dit is belangrijk om uitgaande brieven ook elektronisch te kunnen laten ondertekenen.
- Voorbereiding meldingen en klachtenmodule
- Er is een flexibele koppeling tussen www.mortsel.be en het klantencontactensysteem gerealiseerd.
- Koppeling tussen klantencontactensysteem en het 3P-systeem is essentieel en een voorwaarde om het meldingenproces via het klantencontactensysteem te laten verlopen. Er is een 'proof of concept' van de koppeling opgezet maar deze moet nog verder verfijnd worden.
- Zaalreservatie
- Besprekingen met Digitaal Vlaanderen rond het opstarten van een OSLO-traject.
- Marktonderzoek voor 'Meeting Room Displays'
- Functionele analyse van de integratie tussen LB365 en de Digitale Handtekenmap van de Vlaamse overheid.
- e-Inclusietraject voor medewerkers: in kaart brengen van hun competenties via de digicheck.