Status

In uitvoering

Startdatum

01-01-2020

Einddatum

Inhoudelijke rapportering

Tijdens een aantal overlegmomenten werd met het team van de bib verder nagedacht over de organisatie, de werkprocessen en signalisatie op de nieuwe locatie van de bibliotheek. Binnen het team van de bib werd een eerste oplijsting gemaakt van welke signalisatie er in de bib zelf nodig is (voor de verschillende collectie-onderdelen). Dit overzicht werd ook al eens doorgenomen met de communicatiedienst. Er was een overlegmoment met de architecten om het ontwerp van een aantal meubelen voor de nieuwe bibliotheek te bespreken. Het betrof de wandkasten en het zelfservicemeubel.  

In het tweede kwartaal werden er - na het algemene infomoment op 8 mei - twee workshops  i.v.m. de verhuis en het werken in de nieuwe bib georganiseerd voor het team o.l.v. de collega's van projectwerking. Eén van deze workshops werd voorafgegaan door een plaatsbezoek aan de nieuwe bib en het hele vernieuwde stadhuis.  Met het oog op de uitbreiding van de openingsuren op zaterdag na de verhuis, werd het roosterhandboek samen met het team geëvalueerd en aangepast naar de nieuwe noden en wensen. In april startte een kleine werkgroep binnen de bib met de voorbereidingen voor het openingsfeest (i.s.m. de cel vrije tijd). De uitbreiding en het beheer van de publieke pc's in de toekomstige openbare computerruimte (Digipunt) werden voorbereid en geconcretiseerd. Er is ook gezocht naar een gebruiksvriendelijke, laagdrempelige software voor het kopiëren en printen.  Hierbij aansluitend bekeken we de mogelijkheid om het aantal openingsuren met ondersteuning door Digihelpers uit te breiden. Tot slot gingen we aan de slag met de bibliotheekcollectie (o.a. wieden, afvoeren, etikettering omwerken), zodat we een kwalitatieve collectie kunnen verhuizen.