Status

In uitvoering

Startdatum

01-01-2022

Einddatum

Inhoudelijke rapportering

Er zijn geen concrete acties opgestart rond de verbetering van het fysiek sleutelbeheer. Veel gebouwen die momenteel in gebruik zijn, zullen binnenkort uit ons patrimonium verdwijnen (Meerminnecampus, bibliotheek, MG74,  Sociale dienst, Deurnestraat, Stadwerken Sint-Benedictusstraat). Het is weinig zinvol om voor de beperkte tijd dat we deze gebouwen nog in gebruik hebben, een intensief inventarisatieproces op te zetten en het fysiek sleutelbeheer te formaliseren en borgen binnen het bestaande proces toegangs- en gebruikersbeheer. We zetten liever in op het uitwerken van digitaal en fysiek sleutelbeheer in de locaties die overblijven.

Er zal bijzondere aandacht gaan naar het toegangsbeheer van het Stadhuis omdat we er een open huis van willen maken dat tegelijkertijd afdoende beveiligd is voor ongeoorloofd gebruik. Binnen het GZG-project 'Tijds- en plaatsonafhankelijke klantencontacten' voorzien we een zijtraject voor de uitwerking van een zaalreserveringsmodule die gekoppeld is aan de digitale deuraansturing. Het zou de bedoeling zijn om zonder tussenkomst van medewerkers externen toegang te geven tot online reserveerbare ruimtes. Er is intussen een functionele analyse opgemaakt voor de zaalreservatiemodule die we willen ontwikkelen. Deze moet nog verder afgetoetst worden binnen het LB365 consortium. We plannen ook een overleg met de betrokken leveranciers in het voorjaar van 2024.