Status

In uitvoering

Startdatum

01-01-2021

Einddatum

Inhoudelijke rapportering

In 2023 zijn we geen structurele sessies opgestart met de digibuddies, na evaluatie in 2022. We stellen vast na een initiële piek dat de vraag snel mindert. De aanpak is daarom om bij elke vraag aan medewerkers de alertheid te hebben en indien er mogelijks ondersteuning nodig is, dit te bekijken en te plannen over beperkte tijd (vb. doelgroep, beperkt aantal sessies).  Zo werden er in het woonzorgcentrum en bij de dienst stadswerken informatiesessies gehouden over de fietslease en organiseerden we een aantal infosessies bedoeld voor medewerkers van het woonzorgcentrum en buurtzorg om hen wegwijs te maken bij het gebruik van mailbox, gebruik van apps m.b.t. lonen, itsme …
Verder werd in het kader van de uitrol van de digitale werkplek per dienst uitleg gegeven rond het vormgeven van deze digitale werkplek met de applicaties van Microsoft 365. We willen er immers zeker van zijn dat de digitale mogelijkheden die er zijn goed geadapteerd worden binnen de organisatie van de diensten. Organisatie breed werden ook Teams-opleidingen georganiseerd, waarbij de medewerkers stap-voor-stap uitleg krijgen. Vanuit de projecten rond Teams-omgeving en Sharepoint werden heel wat stappen gezet om medewerkers via verschillende kanalen te informeren. Zo werden er duidelijke instructies voorzien, met veel aandacht voor visuele ondersteuning. Hierop zetten we ook naar de toekomst verder sterk op in.