Status

In uitvoering

Startdatum

01-01-2021

Einddatum

Inhoudelijke rapportering

Sinds april werden twee vrijwilligers onder de arm genomen om het personeel van de zorg verder te ondersteunen in het digitale werken, de ‘digibuddies’. Dit diende als proefproject om, na positieve evaluatie, verder uit te breiden naar andere diensten van de organisatie waar deze nood aanwezig is. De doelgroep is personeel dat in hun functie niet standaard met de computer werkt. Sinds de uitrol van de nieuwe tijdsregistratie en loonmotor hebben alle medewerkers een eigen ‘mortsel’account (o.a. mail) waarmee ze via hun devices de tikklok kunnen consulteren, hun loonbrieven kunnen ontvangen en mails kunnen sturen en ontvangen. Dit opent een extra kanaal waarlangs we onze medewerkers kunnen bereiken om organisatiebrede of meer dienst specifieke boodschappen te brengen, maar bracht uiteraard ook een extra nood aan ondersteuning in het gebruik van deze kanalen met zich mee. De digibuddies kwamen wisselend week om week, telkens op een vast moment. Deze frequentie bleek in juni niet langer nodig. 

De digibuddies gaven vooral ondersteuning in:

  • Het kunnen raadplegen van mail of gsm (en daarbij horende sensibilisatie van wachtwoorden en reactivatie van vergeten wachtwoorden)
  • Het kunnen raadplegen en acties doen in het tijdsregistratiesysteem  (Protime)
  • Raadplegen van de planning via gsm of tablet

Tijdens de zomermaanden is er een zomerstop. Na de zomer zal gekeken worden met welke frequentie dit opnieuw opgestart wordt (ook rekening houdend met de migratie) en of er reeds stappen naar de dienst stadswerken kunnen worden gezet. 

Op dienst HR worden medewerkers vaak geholpen met kleine problemen in verband met toegangen tot de verschillende HR gerichte softwaretoepassingen.