Naar hoofdinhoud
Publicaties
>
Kwartaalrapport 2022-2
>
Acties
Verberg navigatie
Toon navigatie
Standaard contrast
Hoog contrast
Bijlagen
Home
De beleidsevaluatie
1. Mortsel is een mooie, leefbare en duurzame stad
2. Mortsel is een bruisende stad
3. In Mortsel voelt iedereen zich thuis
4. Mortsel is een sterk merk
5. Mortsel is een stad die verbindingen maakt
6. Mortsel is een creatieve organisatie die altijd in ontwikkeling is
De financiële nota
J1 - De doelstellingenrekening
De toelichting
T2 - Ontvangsten en uitgaven naar economische aard
Financiële bespreking
Overzicht van de financiële risico's
Acties
Home
De beleidsevaluatie
1. Mortsel is een mooie, leefbare en duurzame stad
2. Mortsel is een bruisende stad
3. In Mortsel voelt iedereen zich thuis
4. Mortsel is een sterk merk
5. Mortsel is een stad die verbindingen maakt
6. Mortsel is een creatieve organisatie die altijd in ontwikkeling is
De financiële nota
J1 - De doelstellingenrekening
De toelichting
T2 - Ontvangsten en uitgaven naar economische aard
Financiële bespreking
Overzicht van de financiële risico's
Acties
Tonen
Acties (253)
1.1.1.1 Uitwerken van een strategisch beeldkwaliteitsplan
1.1.1.2 Implementeren van het beeldkwaliteitsplan
1.1.2.1 Heraanleg voet- en fietspaden
1.1.2.2 Heraanleg straten
1.1.2.3 Straatmeubilair
1.1.2.4 Nieuwe fietsenstallingen plaatsen
1.1.2.5 Actualiseren van het masterplan verlichting
1.1.2.6 Overdracht aan en ledverlichting door Fluvius
1.1.3.1 Opmaak RUP Centrum
1.1.3.2 Opmaak RUP Venneborg
1.1.3.3 Opmaak RUP Heirbaan
1.1.4.1 Aanstellen stedelijke inspecteur - samenwerking IGEAN
1.1.4.2 Opmaken prioriteitenkader handhaving en afsprakennota
1.2.1.1 Ondertekenen burgemeestersconvenant 2030
1.2.1.2 Rapportage en communicatie rond het behalen van klimaatdoelstellingen
1.2.1.3 Uitvoeren van projecten in kader van het lokaal energie- en klimaatpact
1.2.2.1 Diftar uitrollen
1.2.2.2 Communicatiecampagne Diftar
1.2.2.3 Flankerende sociale maatregelen Diftar uitwerken
1.2.3.1 Fairtradetour uitwerken
1.2.3.2 Fair Trade in de kijker zetten tijdens de week van de duurzame gemeente
1.2.3.3 Reglementering etalageverlichting uitwerken en toevoegen aan het UGP
1.2.3.4 Sensibiliseren en promoten van maatschappelijk verantwoord ondernemen en duurzaam ondernemerschap
1.2.3.5 Sensibiliseren rond duurzaam (ver)bouwen via communicatiekanalen
1.2.3.6 Heroriëntatie van subsidies energieprestatie
1.2.3.7 Meer communicatie rond buurtboeners
1.2.3.8 Campagne rond zwerfvuil en sluikstort gericht op handelaars
1.2.4.1 Stimuleren om in nieuwe projecten groen toe te voegen
1.2.4.2 Biodiversiteitsprojecten uitvoeren
1.2.4.3 Subsidies in het kader van parkbeheersplannen en slibopruimingen zoeken
1.2.4.4 Onderzoeken afsprakennota rond vrijwaren groene gebieden
1.2.5.1 Hemelwaterplan laten uitwerken door Riolink
1.2.5.2 Hemelwaterplan vertalen op wijkniveau
1.3.1.1 Verbeteren van het huidige tragewegennetwerk
1.3.1.2 Duidelijke onderhoudsafspraken rond functionele trage wegen
1.3.2.1 Circulaire maatregelen uitvoeren
1.3.2.2 Uitrol ANPR netwerk
1.3.3.1 Inrichtingsstandaarden vastleggen en toevoegen aan kwaliteitsboek
1.3.3.2 Verkeersveilligheidsmaatregelen uit circulatiestudie prioriteren en uitvoeren
1.3.3.3 Verkeersbordendatabank actualiseren
1.3.3.4 Verkeersbordenpark updaten
1.3.3.5 Eenduidige voorrangsregels voor fietsers uitwerken
1.3.3.6 Eenduidige rijrichting voor fietsers per traject
1.3.4.1 Protocol met parket en politie over verkeershandhaving afsluiten
1.3.4.2 Sensibiliseringscampagne rond verkeersveiligheid
1.3.4.3 Metroplan veilige verbindingen uitwerken
1.4.1.1 Laadpalen voor e-rijden voorzien
1.4.1.2 Ontwikkeling bedrijfsvervoersplan
1.4.1.3 Afgedankte voertuigen laten slopen
1.4.1.4 Leasen van het wagenpark
1.4.2.1 Indexeren huidige tarieven
1.4.2.2 Verhogen parkeerretributietarief naar 25 euro
1.4.2.3 Progressief tarief toepassen in de oranje zone
1.4.2.4 Vastleggen van een marktconform tarief voor stadsterras
1.4.2.5 Tarief bewonerskaarten verhogen
1.4.3.1 Deelmobiliteitssystemen introduceren
1.4.3.2 Mobipunten ontwikkelen
1.4.3.3 MaaS ontwikkelingen opvolgen
1.5.1.1 Interne check opdeling panden in kader van conformiteitsattest (CA)
1.5.1.2 Registratie eigenaar/huurder bij inschrijving bevolkingsregister
1.5.1.3 GIS als instrument om een proactief woningkwaliteitsbeleid uit te bouwen
1.5.1.4 Ontwikkelen van een opvolgprogramma conformiteitsonderzoeken
1.5.2.1 Voldoende woningcontroleurs aanwijzen
1.5.2.2 Opsporingsstrategie verwaarloosde gebouwen uitwerken
1.5.2.3 Afsprakenkader met de minister en het SVK afsluiten
1.5.2.4 Verhuurders aanschrijven rond verplicht CA
1.5.3.1 Creatie van een duurzaam woongebied in de Sint-Benedictusstraat
2.1.1.1 We bouwen een belevingsbib uit op de stadscampus
2.1.1.2 We creëren een nieuwe polyvalente zaal
2.1.1.3 Verbouwing stadhuis
2.1.1.4 Brug over de fortvijver
2.1.1.5 Inrichting Stadscampus volgens het nieuwe werken
2.1.1.6 Toegankelijk, transparant stadsonthaal
2.1.2.1 Haalbaarheidsstudie en oprichting SPV
2.1.2.2 We rapporteren over de werking van de BV FORT 4
2.1.3.1 Uitwerking subsidiedossiers Sportlandschap
2.1.3.2 Ontspanningsmogelijkheden in de natuur verbreden
2.1.4.1 Renovatie jeugdverenigingslokalen (Kreamo/KSA)
2.1.4.2 Gerichte promotie van infrastructuur sportlandschap naar verenigingen
2.1.4.3 Evalueren toekomst Mark Liebrechtschouwburg
2.1.4.4 Infrastructuur ter beschikking stellen van particulieren
2.1.4.5. Verledden vrijetijdsinfrastructuur
2.1.4.6 Renovatie Mark Liebrechtschouwburg
2.1.5.1 We promoten ons erfgoed
2.1.5.2 Erfgoed zichtbaar in het straatbeeld
2.1.5.3 Dossier schouw Gevaert beïnvloeden via RUP
2.1.5.4 Gidsenopleiding opstarten en gidsenwerking opentrekken
2.1.5.5 Een heim voor de heemkundige kring
2.1.5.6 Stedelijke horeca betrekken bij fiets- en wandeltoerisme
2.2.1.1 Geografische afbakening kernwinkelgebied
2.2.1.2 Heroriëntatie starters- en verhuissubsidie
2.2.1.3 Kwaliteitsvolle functiewijzigingen mogelijk maken door omgevingsinstrumenten
2.2.2.1 Campagne 'Heerlijk lokaal' verderzetten
2.2.2.2 Promotaks herbekijken
2.2.3.1 Politiereglement aanpassen in functie van kwalitatieve detailhandel
2.2.3.2 Faciliteren tijdelijk gebruik van leegstaande winkelpanden
3.1.1.1 Onderzoeken noden in wijken
3.1.1.2 Verbreding buddywerking
3.1.1.3 Inzet buurtgezichten en opbouwwerkers
3.1.2.1 Ondersteunen breed gebruik schoolgebouw
3.1.2.2 Plan met noden aan buurthuizen o.b.v. wijkanalyse
3.1.2.3 Stedenbouwkundige instrumenten inzetten voor de realisatie van meer gemeeschapsruimten
3.1.2.4 Realiseren van buurthuizen
3.1.2.5 De Populier omvormen tot buurthuis
3.1.2.7 Opentrekken van de werking van het JOC
3.1.3.1 Traject tweede inburgering
3.1.3.2 Versterken taalinitiatieven
3.1.3.3 Samenlevingsproblemen aanpakken
3.1.4.1 Kinderen onthalen in academies
3.1.4.2 Kunstkuur realiseren
3.1.4.3 Toegankelijkheid van het naschoolse aanbod vergroten
3.1.4.4 UiTPAS realiseren
3.1.4.5 Kritische analyse bestaand vrijetijdsaanbod
3.1.4.6 Realiseren van een wijkgericht vrijetijdsaanbod
3.2.1.1 We bouwen een nieuw welzijnshuis
3.2.1.2 Inrichting Welzijnshuis volgens het nieuwe werken
3.2.1.3 Aanleg tuin welzijnscampus
3.2.2.1 Versterken themaloket zorg en welzijn
3.2.2.2 Integreren Huis van het Kind in het welzijnshuis
3.2.2.3 Samenwerking Dyzo onderzoeken
3.2.2.4 Onderzoeken en inrichten inhouse samenwerking psycholoog
3.2.2.5 Samenwerking Multiversum versterken
3.2.2.6 Uitwerken tarieven lokale actoren
3.2.2.7 Tijdelijke werkervaring - trajectsubsidie (inspanningsvergoeding)
3.2.2.8 Tijdelijke werkervaring - compensatievergoeding
3.2.2.9 Samenwerking Family Justice Center versterken
3.2.3.1 We ontwikkelen het GBO op niveau van de ELZ ZORA en focussen in eerste instantie op de groep kwetsbare alleenstaande jongeren en ouders.
3.3.1.1 Universeel design implementeren
3.3.1.2 Inclusiespeeltuigen realiseren
3.3.2.1 Versterken eigen medewerkers rond digitalisering
3.3.2.2 Digitale dienstverlening bib en stadsonthaal versterken
3.3.2.3 Interlinde uitbreiden
3.3.2.4 Vindplaatsgericht werken rond digibeten
3.4.1.1 Expertise zorg outreachend inzetten
3.4.1.2 Kindzorg in zorgcontinuüm opnemen
3.4.1.3 IAO (innovatieve arbeidsorganisatie)
3.4.2.1 Evaluatie klusjesdienst
3.4.2.2 Analyse noden kinderopvang en mobiliteit
3.4.2.3 Optimaliseren BKO
3.4.2.4 Onderzoek alternatieven MMC
3.4.2.5 Ondersteunen van actoren buitenschoolse opvang in het behalen van een kwaliteitslabel
3.4.3.1 Minimale renovatie van bestaande erkende assistentiewoningen Meerminne 4
3.4.3.2 CADO installeren
3.4.3.3 Onderzoek realisatie verloren flats met externe partner
3.4.4.1 We onderzoeken een publiek-private samenwerking voor de ontwikkeling van Meerminne 4 en Meerminne 6
3.4.4.2 We bouwen een nieuwe zorgcampus
3.4.4.3 We leggen een tuin aan in de zorgcampus
3.5.1.1 Proces leegstandsregistratie herbekijken
3.5.1.2 Belasting op leegstand correct toepassen
3.5.1.3 Uitwerken reglement tweede verblijven
3.5.2.1 Campagne rond huisdelen
3.5.2.2 Richtlijnen- en handhavingskader rond huisdelen uitwerken
3.5.3.1 Invoeren huurpremie
3.5.4.1 Meerwaardebelasting invoeren en implementeren
3.5.4.2 Toewijzingsbeleid SVK aanpassen
3.5.5.1 We bouwen een nieuw woonwagenterrein
3.5.5.2 Onderzoek plaatselijke opvang van daklozen
3.5.5.3 Meldpunt discriminatie woonmarkt voorzien
3.5.5.4 Panden ruilen met De Ideale Woning
3.5.5.5 Noodwoningen realiseren
3.6.1.1 Situatie kleuterparticipatie in kaart brengen voor Mortsel
3.6.1.2 Samenwerken rond kleuterparticipatie met lokale actoren
3.6.1.3 Huis van het Kind als toeleider inzetten
3.6.2.1 Ondersteunen bestaande acties lokale actoren
3.6.2.2 Organiseren spijbelnetwerk
3.6.3.1 Inzetten op spelenderwijs taal aanleren
3.6.3.2 Project werelddelen verderzetten
3.6.3.3 Uitbreiden huiswerkbegeleiding
4.1.1.1 Uitklaren naamgeving entiteiten
4.1.1.2 Ontwikkelen nieuw merkteken
4.1.1.3 Doorvoeren nieuw merkteken
4.1.2.1 Herkenbaarheid patrimonium Mortsel
4.1.2.2 Bestickering auto's en fietsen
4.1.2.3 Feestmateriaal en tenten met nieuwe huisstijl
4.1.2.4 Promotiemateriaal voor evenementen
4.1.2.5 Actiever communiceren over stadsvernieuwing
4.1.2.6 We maken de netheidsacties in de wijken zichtbaar
4.2.1.1 Verbeteren van de website
4.2.1.2 B-alert uitbreiden
4.2.1.3 Inzet clear channels herbekijken
5.1.1.1 Opmaak en implementatie participatiereglement
5.1.1.2 Participatietraject tragewegennetwerk
5.1.1.3 Participatietrajecten rond stadsvernieuwing
5.1.1.4 Financiële impulsen aan burgerinitiatieven
5.1.1.5 Online participatietool
5.1.2.1 Verenigingen beschouwen als partners in de realisatie van het MJP
5.1.3.1 Specifieke communicatie naar allochtone ondernemers
5.1.3.2 Responsabiliseren en stimuleren van handelaars om zelf actie te ondernemen
5.2.1.1 Communicatie en netwerking met ondernemingen
5.2.1.2 Signaaldetectie door netwerktafelmethodiek
5.2.1.3 Signaaldetectie via het project 'Lokaal Signaal'
5.2.2.1 Onderzoeken bovenlokale ICT-gemeenschap
5.2.2.2 Intergemeentelijke samenwerking doorrekenen of optimaliseren
5.2.2.3 Intergemeentelijke samenwerking zuidrand verderzetten
5.2.2.4 Trekker van ELZ ZORA
5.2.3.1 Herbekijken contract schoolgemeenschap
5.2.3.2 Stimuleren burgerschapsvorming
5.2.3.3 Coördineren van het inschrijvingsbeleid
5.2.3.4 Bewaken van de onderwijscapaciteit
5.2.3.5 Openstellen bioklas voor andere netten
5.2.4.1 Integratie ZORA Wijk-werken, A&A ZORA en de regierol sociale economie binnen de ILV ZORA Werkt!
5.2.4.2 Samenwerking met en tussen actoren in de sociale economie bevorderen alsook tussen de sociale economie en de reguliere economie
5.2.4.3 Stimuleren van de ontwikkeling en uitbouw van de lokale sociale economie
5.2.5.1 Nieuwe, structurele samenwerkingen met lokale partners opzetten
5.2.5.2 Partnerschap aangaan met EnergieKhuis
5.2.6.1 We rollen het decreet BOA ism relevante actoren uit
5.3.1.1 We zetten verder in op mondiaal beleid
6.1.1.1 Maximale overheadnorm bij afweging bij nieuwe initiatieven
6.1.1.2 Verbeteren archiefbeheer
6.1.2.1 Lange termijnvisie coördinatie-uren ICT
6.1.2.2 Ontzorgingsproject
6.1.3.1 Capaciteitsuitbreiding van het GTI
6.1.3.2 Realisatie nieuwe stadswerken aan de Heirbaan
6.1.3.3 Plan van aanpak Stadsplein 2
6.1.3.4 Onderzoek herbestemming conciërgewoning AMWD
6.1.4.1 Aanwenden COVID-19 subsidies hogere overheden
6.1.4.2 Aanwenden COVID-19 subsidie voor lokale armoedebestrijding
6.1.4.3 Aanwenden COVID-19 consumptiebudget voor kwetsbare huishoudens
6.1.4.4 Aanwenden COVID-19 subsidie ter ondersteuning van het lokaal verenigingsleven
6.1.4.5 Aanwenden COVID-19 subsidie voor infrastructuur en uitbating vaccinatiecentrum
6.2.1.1 Datamanagement en business intelligence
6.2.1.2 Visie rond smartcity uitwerken
6.2.1.3 Moderne digitale werkplek ontwikkelen
6.2.1.4 Uitvoeren van de digisprong
6.2.2.1 Betalende parkeerzones vereenvoudigen
6.2.2.2 Blauwe zone vereenvoudigen
6.2.2.3 Parkeerregime in ingesloten zones herbekijken
6.2.2.4 Webshop rond parkeerproducten aanbieden
6.2.2.5 Parkeerautomaten verbeteren
6.2.2.6 Misbruik laad- en loskades aanpakken
6.3.1.1 Nieuwe vormen van tewerkstelling mogelijk maken
6.3.1.2 Implementatie talentmanagement
6.3.1.3 Realiseren cafetariaplan en buitengewone prestaties
6.3.2.1 We creëren een kader voor veilige communicatie en werkomstandigheden.
6.3.3.1 360 graden evaluatie schooldirecteurs
6.3.3.2 Onderzoeken eenvormig statuut administratief personeel scholen
6.3.3.3 Afstemmen HR-beleidsinstrumenten voor schoolpersoneel
6.3.4.1 Integriteitsbeleid uitwerken en implementeren
6.3.4.2 Budgethouders versterken in hun rol
6.4.1.1 De organisatie concretiseert en implementeert het goedgekeurde kader voor organisatiebeheersing
6.4.1.2 De organisatie rapporteert volgens de decretale verplichtingen aan de respectievelijke raden over organisatiebeheersing
6.4.1.3 De organisatie maakt een strategisch kader op rond de criteria voor het samenstellen en beheren van leningen en beleggingen
6.4.1.4 De organisatie werkt een systematiek uit om haar bankrekeningen en resterende kassa’s veilig, accuraat en transparant te beheren en legt hierbij krijtlijnen of afspraken vast
6.4.1.5 De organisatie evalueert de rollen en autorisaties voor het beheer van haar geldmiddelen.
6.4.1.6 De organisatie werkt een systematiek uit om kennis over en taken voor het beheer van de leningen te borgen en/of te delen
6.4.2.1 Uitvoeren van de zelfevaluatie organisatiebeheersing
6.4.2.2 Jaarlijks rapporteren over organisatiebeheersing via het meerjarenplan
6.4.3.1 Fysiek sleutelbeheer uitwerken
6.4.3.2 Digitaal rechten- en rollenbeheer verfijnen
6.4.3.3 Procesmanagement optimaliseren
6.4.3.4 HR-processen documenteren
6.4.3.5 Financiële kernprocessen documenteren
6.4.3.6 Afwerken van de inventaris informatiestromen
Vorige
/ 462
Volgende
Op onze website worden cookies bijgehouden. Voor meer informatie kijk in ons
Privacy Statement
.
Accepteren
Alleen strikt noodzakelijk