3.3.2.1 Versterken eigen medewerkers rond digitalisering
Status
In uitvoeringStartdatum
01-01-2021Einddatum
Inhoudelijke rapportering
Sinds april werden twee vrijwilligers onder de arm genomen om het personeel van de zorg verder te ondersteunen in het digitale werken, de ‘digibuddies’. Dit diende als proefproject om, na positieve evaluatie, verder uit te breiden naar andere diensten van de organisatie waar deze nood aanwezig is. De doelgroep is personeel dat in hun functie niet standaard met de computer werkt. Sinds de uitrol van de nieuwe tijdsregistratie en loonmotor hebben alle medewerkers een eigen ‘mortsel’account (o.a. mail) waarmee ze via hun mobiele toestellen de tikklok kunnen consulteren, hun loonbrieven kunnen ontvangen en mails kunnen sturen en ontvangen. Dit opent een extra kanaal waarlangs we onze medewerkers kunnen bereiken om organisatiebrede of meer dienst specifieke boodschappen te brengen, maar bracht uiteraard ook een extra nood aan ondersteuning in het gebruik van deze kanalen met zich mee.
De digibuddies gaven vooral ondersteuning in:
• Het kunnen raadplegen van mail of gsm (en daarbij horende sensibilisering van wachtwoorden en reactivatie van vergeten wachtwoorden)
• Het kunnen raadplegen en acties doen in het tijdsregistratiesysteem (Protime)
• Raadplegen van de planning via gsm of tablet
In augustus werd een interne 365-website gelanceerd voor medewerkers met als doel ondersteuning te geven aan de medewerkers bij het verder uitrollen van alle 365 toepassingen in onze digitale werkplek. De 365-website is een mix van informatie, handige stappenplannen en instructievideo’s.
Op dienst HR worden medewerkers vaak geholpen met kleine problemen in verband met toegangen tot de verschillende HR gerichte softwaretoepassingen.