3.3.2.4 Vindplaatsgericht werken rond digibeten
Status
AfgerondStartdatum
01-01-2021Einddatum
30-06-2022Inhoudelijke rapportering
De opbouwwerker van de dienst welzijn zorgt voor contactname met cliënten die naar hem doorverwezen worden door de maatschappelijk werkers. Hij gaat met hen in gesprek en onderzoekt de nood aan digitale ondersteuning. Indien er vastgesteld wordt dat die nood er is, bezorgt hij de info aan de maatschappelijk werker die via een beslissing van het BCSD zorgt voor een digipakket: bv. een laptop, een doorverwijzing naar een vormingscentrum of BEEGO digicheques voor ondersteuning aan huis. De opbouwwerker staat ook in voor maximale toeleiding naar vorming om de digitale middelen te gebruiken en heeft hiervoor contacten met Ligo en met de cursisten. Tot slot wordt de opbouwwerker ook betrokken bij de cel welzijnsregie waar hij deelnam aan de verschillende activiteiten in de wijken. Hij probeert zo contact te leggen met inwoners die mogelijk ook nood hebben aan digitale ondersteuning en stuurt vervolgens betrokkenen door naar de maatschappelijk werkers voor een aanvraag.
Deze actie is afgerond.